11 nov 2012

13 Vragen - Ricardo Dias

Het is weer weekend dus tijd voor een nieuwe 13 vragen. Deze keer geen medewerker maar de oprichter van één van de weinige andere Nederlandstalige cult film blogs. Zoals altijd verwijzen de muziek links direct naar Spotify!

1. Wie ben je en waar kom je vandaan?
Mijn naam is Ricardo Dias en ik ben geboren en getogen in Amsterdam.




2. Waar kan men jou van kennen of waar wil je graag dat mensen je van kennen?
Ik run de blog Cult Movies Reviewed. Dit doe ik al sinds 2009. Cult Movies Reviewed is een blog die zich concentreert op recensies en specials van en over de genrefilm. Geen nieuws dus. Het is pas sinds begin dit jaar dat ik er serieus mee omga. In mijn eentje de blog van veel content voorzien is haast een onmogelijke taak, dus heb ik inmiddels vier collega's die mij kunnen bijspringen met recensies en interessante specials.


3. Als het aankomt op wat je doet, wie of wat hebben jou beïnvloed?

Ik ben al sinds mijn kinderjaren bezig met het opstellen van toplijstjes e.d. Dat deed ik toen nog elke week op een typemachine. Ik vond het fantastisch om mijn passie voor film zwart op wit te zetten. Maar ik denk dat ik echt getriggerd ben door Moviemeter.nl, waar ik al jaren meningen plaats en discussies voer. Ik had een groter platform nodig en ben toen een blog gestart op Blogeiland.nl. Geen aanrader trouwens, die blog-site.

4. Als jij een ouderwetse familiefoto zou kunnen laten maken waarin jij met vier andere personen zou staan, wie zouden dat dan zijn?
Voordat ik geslacht word, snel een foto met mijn vier favoriete killers: Freddy Krueger, Michael Myers, Jason Voorhees en Chucky.




5. Wat waren de laatste films die je zag op dvd, Blu-Ray en in de bioscoop?
Op dvd Holy Motors, op blu-ray From Russia with Love en in de bioscoop Dredd 3D. Die laatste mag gezien worden!


6. Wat wordt jouw volgende filmaankoop (film of film gerelateerd)?
Mijn volgende aankoop wordt denk ik een nieuwe blu-ray van Arrow Video. Wat hebben zij geweldige edities van klassieke horrorfilms! Ik verzamel ze allemaal.

7. Als jij een filmavond mag organiseren in een bioscoop voor al je vrienden en kennissen, welke twee films zou je vertonen?
Ik heb helaas weinig kennissen en vrienden die dezelfde filmsmaak als ik hebben, dus zou ik een veilige weg kiezen om ze een mooie filmavond te bezorgen. Een double-bill met Nekormantik 1 en 2 zou geschikt moeten zijn.

8. Wat is je meest beluisterde album van de laatste tijd?
Ik ben nu bezig een hoop van Iron Maiden te beluisteren aangezien ik ze volgend jaar voor het eerst live zal meemaken. Ik wil natuurlijk een beetje mee kunnen zingen met die metal-legendes.

9. Maak een playlist van 10 nummers die jouw muzieksmaak weergeven.

Angelo Badalamenti - Twin Peaks theme
Bruce Springsteen - Born to Run
Slayer - Angel of Death
Pink Floyd - Comfortably Numb
AC/DC - Whole Lotta Rosie
Black Sabbath - Iron Man
Michael Jackson - Beat it
Tangerine Dream - Hyperborea
Akira Yamaoka - Silent Hill
Simple Minds - Someone Somewehere in Summertime

10. Welk boek lees je op dit moment?
Ik lees helaas niet.

11. Je mag 3 jaar lang alleen films kijken uit één land en dat mag de USA niet zijn, welk land zou je kiezen en waarom?
Italië. Op het gebied van cult is dit naast de U.S.A. verreweg het meest interessante land. Wie houdt nu niet van die schaamteloze rip-off's van Amerikaanse films?

12. Met welke fictieve karakter zou jij jezelf mee identificeren? (Film, boek, strip, etc)
Travis Bickle. Soms lijk ik ook zo over de samenleving heen te kijken. Een Vietnam verleden heb ik niet en een 13-jarig hoertje ken ik niet, waardoor ik gelukkig niet heb hoeven doordraaien.



13. Jouw partner krijgt verplicht de gedaante van een bekend persoon en jij moet die kiezen. Wie gaat het worden?
Ik zit net naar Unhappily Ever After te kijken. Wat een lekker ding is dat meisje eigenlijk! Doe die maar!

Tiffany Maloy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten